Nieuws 2019-10-25T08:51:55+00:00

 

4-9-2019  was ik even vergeten

Scooters en stagelopers, in gesprek met bromfiets- en scootersloperij BMS

Wij spraken met Jan Verwindt van scooterdemontagebedrijf BMS en vroegen hem naar zijn ervaringen op het gebied van scooterdemontage en Scooter Recycling Nederland. Als scooterdemonteur is Jan Verwindt een zogenaamde ‘ouwe rot in het vak’. BMS is opgericht in 1997 als motorfietsbedrijf en van één pand uitgegroeid naar twee en uiteindelijk zes panden.Wij spraken met Jan Verwindt van scooterdemontagebedrijf BMS en vroegen hem naar zijn ervaringen op het gebied van scooterdemontage en Scooter Recycling Nederland. Als scooterdemonteur is Jan Verwindt een zogenaamde ‘ouwe rot in het vak’. BMS is opgericht in 1997 als motorfietsbedrijf en van één pand uitgegroeid naar twee en uiteindelijk zes panden. Verwindt heeft zich bij de oprichting van BMS direct ingeschreven als scootersloperij en was ook het eerste scooterdemontagebedrijf dat zich aansloot bij SRN.

Hoe verliep de aanvraag voor scooterdemontage?
Waar je nu digitaal je aanvraag in kunt dienen, verliep dit voor Jan Verwindt toentertijd nog schriftelijk. “De aanvraag verliep soepel, dat was geen probleem! Ik heb een controle gehad en ik voldeed aan de eisen, dus dat was het. Ze waren binnen twintig minuten weer weg. Het belangrijkste punt is natuurlijk dat je voldoet aan alle milieueisen, dus dat er niks naar buiten kan lopen bijvoorbeeld.”

Van motors naar brom- en snorfietsen
Ondanks dat Verwindt zich direct heeft ingeschreven voor het demonteren en slopen van scooters, is het bedrijf zich in eerste instantie niet gaan richten op scooterdemontage. De het onderhoud van motorfietsen vormde vanaf de oprichting van het bedrijf de hoofdmoot, maar op den duur kwamen er ook steeds vaker mensen langs die hun bromfiets wilden laten slopen. “Je bent met de dagelijkse werkzaamheden bezig, maar dan wordt er ook wel eens wat aangeboden om te slopen. Dan sloop je dat, want dat is verder geen probleem, maar het was niet de hoofdmoot. En nu is het langzaam maar zeker wel de hoofdmoot aan het worden,” aldus Jan Verwindt.

Groter bereik en meer klandizie
Het bedrijf is nu in tweeën gesplitst. Enerzijds richt BMS zich op het onderhoud en de verkoop van onderdelen van motorfietsen en bromfietsen en anderzijds worden er op een aparte afdeling scooters en bromfietsen gedemonteerd. Door de demontagewerkzaamheden is het bereik van BMS een stuk groter geworden en komen er meer klanten over de vloer.

Leergierige scholieren over de vloer
Een andere leuke bijkomstigheid zijn de stagelopers die bij BMS in dienst zijn. Dit zijn scholieren die tijdens hun opleiding stage moeten lopen. Zij kunnen bij BMS veel relevante praktijkervaring opdoen door onder andere het demonteren van scooters. “Het leerproces voor scholieren is gigantisch groot, omdat je namelijk niks weet van zo’n scooter die voor demontage wordt aangeboden. Je weet niet wat het probleem is of wat er stuk is. Die jongens of meiden moeten zo’n voertuig eerst weer helemaal rijdend krijgen voordat ze ‘m mogen slopen. Zo leer je dus in de praktijk zelf ontdekken. De scholieren die bij ons stage lopen, hebben hier veel plezier in!”

Raad je het aan?
Los van de concurrentie die Verwindt creëert door dit te zeggen, raadt hij het andere bedrijven aan om ook een vergunning aan te vragen en scooters te demonteren. “Het kost wat tijd en moeite en het is de eerste paar jaar ook niet winstgevend, maar het is een groot voordeel dat er allerlei scholieren op de zaak werken en er meer bereik en klandizie wordt gecreëerd.”

klik op de partymixers

 

6-6-2019; vandaag maar weer eens aan het herinrichten geweest van de webshop. Er bleek te veel artikelen te zijn 22.000 waar merk of type niet van vermeld stond, dit is veroorzaakt door het niet mee kopiëren van de oude webshop naar de nieuwe. Er was niet naar gekeken voorlopig zijn wij dus nog bezig met deactiveren.

20-5-2019

Ingekomen op 18-05-2019

Beste mensen van BMS

Heb een vraagje.

Waarom is een grote beurt bij u 4 uur en bij ……. 1 uur en dertig minuten?

Ik begrijp dat je voor 4 uur meer gedaan word maar is dat niet overbodig.

Hans kraaienburg

 

Beantwoord op 19-05-2019

Hoi Hans,

Er zit inderdaad een groot verschil in onderhoudt.

Een voorbeeld, een remklauw ook wel remtang genoemd word bij ons niet alleen even met lucht schoon geblazen, maar gaat netjes deels uit elkaar en word dan schoongemaakt, nieuwe remvloeistof er in (en niet alleen het potje ververst).   Schoon blazen 30 seconden, potje vullen 30 seconden, maar is niet zo als het hoort.

Remklauw schoon maken 20 minuten en doorspoelen remvloeistof 10 minuten is totaal al een half uur o.v.b. . Indien bij ons bekend wanneer en bij welke stand de vloeistof is gedaan slaan wij deze na vloeistofgehalte meting over zo betaald u niets te veel, maar indien de meting geel kleurtest aangeeft zal het op u factuur terug te lezen zijn dan is dat bij een volgende beurt de vloeistof gedaan moet worden.

Achterrem met remschoenen of ook genoemd segmenten c.q. elementen. Gaat de uitlaat er onderuit en het wiel er van af. Hier word dan de schoen op dikte gemeten en schoongemaakt. En veel gevallen wordt de kabel dusdanig opgesteld of versleuteld dat het werkt of merkbaar is. Door het verwijderen van de uit laat word er ook meteen een inkijk gedaan via de uitlaatpoort of de cilinderwant niet is beschadigt en de zuigerveren gemeten.

Enzo kunnen wij de lijst verder afwerken op eerlijke werkuren. U begrijpt het al je kunt met een monteur geen twee grote beurten opeen dag doen.

Onze lijst is gebaseerd op die van de BOVAG alleen worden ook daar niet alle punten in genoemd en is die van ons wat langer.

mvg jan BMS

Wij hebben drie beurtenkeuzen

Om een idee te geven hebben wij er een filmpje van een collega bijgeplaatst.  Op het filmpje zie je net niet dat de zuigers er uit worden gehaald om de corrosie onder de rubberringen te verwijderen, die mogelijk de werking van teruglopen de zuiger belemmeren.

29-3-2019: Mocht het zo zijn dat u het artikel bij ons niet kunt vinden kunt u een verzoek doen bij deze  Link >> www.motocyclette.World
15-3-2019:
Even weer in de aandacht brengen.
Vraag als klant bij ons een sleutelhanger aan. Bij verlies kunnen wij aan de opgeslagen gegevens u sleutel weer thuis brengen.
Er zijn er in de loop der jaren al 13 terug gebracht. de mooiste is vanuit Spanje terwijl de eigenaar daar nog op de Camping was. Interesse wij zien u dan wel
12-3-2019:
Zo eindelijk weer eens beter nieuws, wij hebben weer bijna 13000 locaties terug gevonden in onze oude webshop van ccv. er was nog een achterdeurtje waar mogelijk nog wat zat. echter moeten wel al die locatie nog worden ingevoerd met de hand stuk voor stuk en daar waar onduidelijk foto’s staan worden vervangen ook daarna zullen de artikelen die geen foto hebben gedaan worden.
Onze oude CCV webshop kan nu worden opgezegd >>  www.bmsscooterparts.nl
11-3-2019:
Gaat lekker nog even de boel opruimen en wij zijn mogelijk volgens de planning eind maart  weer open voor publiek.
Zal er een feestje komen ?? hou de openingsdatum in de gaten.
Zo vandaag  4-3-2019  en afgelopen weekend ruim 2000 artikelen in onze webshop op deactiveren gezet en er moeten nog een paar totaal al ruim 33.000 artikelen bij elkaar.
Waarom?
Eens hebben wij het vollen vertrouwen aan een webshop specialist (in NH ) gegeven, zou goedkoper zijn enz. Echter na 4000 euro aan verbouwingen in de webshop bleek dit allemaal nep te zijn en uiteraard zijn er ook geen kopieën gemaakt maar wel voor betaald , regelmatig lag de webshop op zwart of waren er artikelen spoorloos. Ook een medewerker bij ons dacht een specialist te zijn met het vullen van artikelen in de shop echter een regel opschuiven in het te activeren voorraad betekend tig aantal fouten zoals voorradige locatie, of foto’s. Indien een klant belde of bestelde klopte de locatie dus niet meer, dus onvindbaar, of de foto’s kwamen niet overeen.
De informatie klopte niet. enz. Nu ik zelf 7 dagen in de week bezig ben met corrigeren, kon ik de winkel ook niet open hebben. Ik ben dus nu 16 maanden verder en heb besloten zoveel mogelijk de mogelijke afwijkingen onzichtbaar te zetten, een schadepost nu aan loon en niet kunnen verkopen, plus de winkel dicht te hebben gehad (personeel onbetaalbaar dus) zit ik nu op ruim 223.000 euro schade en dat is nog denkelijk niet alles. Er staan nu ruim 100 scooters voor de demontage en enkele motoren. Ongeveer nog 150 dozen met artikelen en ruim 100 dozen met genummerde, waar geen locatie bekent (dus opnieuw uitzoekende delen) en dan nog ruim 90 gedemonteerden voertuigen  dozen staande te wachten op nummer en label voor op de webshop. Dus de webshop was ruim gevuld geweest zonder al deze problemen. Hopende deze maand de winkel open te kunnen zetten omdat wij een verbouwing zijn aangegaan om zowel de webshop werk te verrichten als aan de balie te kunnen staan klanten weer te helpen leek ons de beste oplossing.
Ik gun iedereen zijn ding maar pas op met wie je in zee gaat zorg voor duidelijkheid op papier en laat eerst een de voorwaarde van de bouwer testen anders is er nimmer verhaal te halen voor al het verlies en inkomsten.

 

 

#

Vanaf 8 April 2019

Snorfietsers met helm de rijbaan op.

Het staat vast: per 8 april 2019 gaan snorfietsers in Amsterdam met helm op de rijbaan rijden. De nieuwe regel geldt voor het gebied binnen de ring A10. Komende maanden treft de gemeente de benodigde voorbereidingen op straat. Ook worden snorfietsers en andere weggebruikers geïnformeerd over de nieuwe verkeerssituatie.

Afgelopen zomer hebben ruim 4600 mensen een zienswijze ingediend over de plannen van de gemeente. Die zienswijzen zijn door de gemeente zorgvuldig gelezen. De gemeente heeft het verkeersbesluit met zorg voorbereid, in nauw contact met vele betrokkenen. Er zijn in de zienswijzen geen nieuwe argumenten aangedragen die leidden tot grote wijzigingen in de plannen. De antwoorden van het college op de ingediende zienswijzen zijn gebundeld in de Nota van Beantwoording. Ook krijgen alle indieners persoonlijk bericht over op welke plek in de Nota zij het antwoord op hun zienswijze kunnen vinden.

 

of bij het zien van dit bord.

De aangegeven regel geld binnen de snelweg A10 zie onder.

BMS hoopt hierbij u voldoende te hebben geïnformeerd. dit besluit geld alleen voor blauw kenteken en binnen de grens van de A10. dus rode markering.

Dit besluit is genomen door

E.J.Schieven

Directeur Verkeer en Openbare ruimte

Gemeente Amsterdam