Nieuws van BMS 2021-11-23T10:10:21+00:00

23-11-2021 11:05

Wij zijn gestopt met verkoop van buitenbanden via de website. Rede is dat hierin geen droog brood meer is te verdienen de concurrentie daarin is wel zo hoog het lijkt er wel op dat die bedrijven honger hebben.

Maar een ding moet van het hart, indien je besteld via een webwinkel en je laat de band door een ander omleggen heb je voor 98% kans dat je geen garantie hebt. Wil je jouw dealer in leven houden neem zijn/haar prijs voor lief. indien sluiting moet je opnieuw elders weer het vertrouwen krijgen.

 

22-1-2021. 11:30

zie deze link aub>>>>>     Mededelingen

25-10-2021. 10:20    WEBWINKEL

De consumentenbond wil de webwinkels aanpakken op terugbetalingen. Terecht Ja deels.

De wet heeft aangegeven dat dat de betaling van het product binnen 14 dagen terugbetaald moet worden.

Het terugbetalen van de verzendkosten is belachelijk mits de webwinkel in de fout is gegaan.

Indien de consument in de fout gaat? Is dat haar probleem mits bij het product geen goede informatie staat.

De wet geeft ook aan dat de wettelijke regels anders zijn wanneer de informatie dusdanig is dat er duidelijkheid gegeven is dat de consument het had moeten weten.

Ook dient er duidelijke gegevens in de voorwaarden te staan.

Bij de meeste kleine webwinkels worden de bestelde artikelen van de consument rechtstreeks doorgespeeld naar de leverancier en daar gaat het fout. Het betalingsverkeer gaat via de webwinkel naar de leverancier en als de bestelling terugkomt moet de webwinkel en meeste gevallen twee keer de verzendkosten betalen dus de verzenkosten die de leverancier maakt en de verzendkosten terug naar de consument. Moet het ook nog eens terug naar de leverancier, zijn de verzendkosten drie keer. Even voor het gemak opgeteld plusminus 21 euro.

Dat er een wet komt dat de webwinkel minimaal 75% van aangeboden producten op voorraad moet hebben en dat er een afhaal terugbreng adres is. Hier is dan een probleem opgelost de verzendkosten van de leverancier. Belachelijk is dat de webwinkel de consument moet terugbetalen van de verzendkosten. De consument heeft namelijk geen reiskosten gemaakt en heeft mogelijk zelf de fout gemaakt of besteld bij een andere webwinkel om te zien wie er het snelst is en stuurt dan de laatkomer terug. Rot streek ja. Slim ja.

Wij hebben de wettelijke voorwaarden geschrapt en duidelijk voor 80% bij de producten vermeld niet met onze voorwaarden eens niet bij ons kopen klaar.

Ik heb ruim 800 vierkante meter vol met stellingen mijn produceten en ben zeker tegen de wc-webwinkel. Met wc-webwinkels bedoel ik dat je met de computer of telefoon op de wc elke bestelling rechtstreeks doorspeelt naar de leverancier en totaal geen voorraad hebt daar zit het probleem.

Ik krijg onder ander als opmerking (die volgens de wet niet verplicht is maar bij mij wel) herroeping formulier. Voorbeeld; Overbodig. Is niet wat ik verwacht heb. Past niet. Heb al een ander.

Dan heb je terugbezorgen, deze komt op de 7e dag terug en blijkt een ander te zijn dan welk je hebt verzonden. Wat dan?

Nee ik ben van mening dat er geen enkel instantie zich behoort te bemoeien met zaken van een ondernemer zonder goed na te enken welk recht is of krom. Regels om te handhaven oké, maar dan wel eerlijk in onderscheid.

Wat ik wel interessant vind is jouw eerlijke oordeel mijn webwinkel ik verkoop nieuw en gebruikt let wel op het verschil.

 

 

22-10-2021. 15:00

Ongelovig maar helaas waar. De corona heeft iedereen in haar greep. Nu zijn de duurdere grondstoffen de schuld Grondstoffen? Ja grondstoffen. Je zou denken wat uit de grond komt ofzo kan nooit duurder worden, helaas misverstand het moet namelijk opgehaald worden en verwerkt worden en neem maar van mij aan elke staking om meer geld en betere werkomstandigheden kosten de ondernemer ook meer. Ik ontkom er niet aan om mijn winst niet te verlagen ook ik heb bestaande dus is de afnemer mijn inkomsten. Het vervelende is dat ik mijn verkoopprijzen ook weer moet aanpassen echter doe ik dat alleen als het product wordt vervangen. Dus bij deze ben ik u voor geweest.

02-10-2021. 15:20.

Ik heb er lang overgedaan en gewacht dat mijn lichaam het weer aan kon. Ik vraag niet om medelijden, maar wil uitleggen waarom de winkel ruim driejaar gesloten geweest is.

Na acuut te moeten stoppen met alle activiteiten vanwege een dicht geslipte hardklep was ik voorheen al bezig met een website om de winkel te vervanging en dat is gelukt.

Een jaar naar de hardoperatie kwam mijn rechterknie in opspraak en is vervangen en drie maanden revalidatie.  Uiteindelijk weer normaal kunnen lopen denk je, helaas nee door overbelasting van ook de al slechte linkerknie was het wederom rustig aan doen ook met de corona regels. Mijn linkerknie is nu ook vervangen en bijna zo goed als zeker beter.

Door heel veel stilleggend werk is er een achterstand gekomen welk ik nog dagelijks mee bezig ben en geen tijd meer heb om ook de winkel te doen.

Echter door vele verzoeken en vragen heb ik wel besloten de zaterdag open te gaan en mij verders verder te ontwikkelen en meer doordeweeks bezig te houden met de webwinkel.

Ook is er nog een verbouwing in de planning eind 2021 waardoor de werkplaats van Brommer Motor Specialist wordt ontlast van mijn demontage afdeling.

Ik ga mij dan meer bezighouden met twee zaken, dus de winkel en de demontagewerkplaats. Een werkplaats van plusminus 64 vierkante meter. Moet toch lekker ontspannen werken.

En omdat ik de werkagenda bepaal zal er s ’morgens in alle rust motorfietsen en brommers gedemonteerd worden die dan weer met alle Sorg schoon en nagezien worden voor plaatsen op de website.

Wanneer gaan wij weer open op zaterdag is nog niet bekend, maar zal zeker niet lang op zich laten wachten.

We moeten de balie die ook drie jaar gesloten is geweest wel weer even aanpakken dus meteen open kan niet.

 

14-09-2021: 08:45

Tip: uit ervaring is dit product top! kijk via deze link  MOTUL WASH

 

MOTUL E2 Moto Wash biologisch afbreekbare reiniger – 1L spray Ontvettende, bio-afbreekbare krachtige reiniger voor heel de motorfiets: beschermt de verf en metalen en laat een anti-roestfilm achter.

Omschrijving
Geconcentreerde reiniger voor motorfietsen.
Biologisch afbreekbare Triggerspray Krachtige reiniger voor de hele motorfiets.

toepassingen
Alle oppervlakken : Plastic, synthetische stoffen, lak, vernis, metaal,…
Voor motorcrosswedstrijden waar BIODEGRADABLE producten speciaal worden aanbevolen door de organisatoren.
Eigenschappen en Voordelen
Verwijdert op efficiënte wijze alle sporen van vet, stof, vuil, muggen, remblok stofresten,…
Droogt gelijkmatig op.
Laat een droge anti-corrosiefilm na.
Beschermt lak en vernis.
Biologisch afbreekbaar: MOTUL MOTOWASH is milieuvriendelijk. Biologisch afbreekbaar in 23 dagen aan 99% (inherente biologische afbreekbaarheid en ultieme biologische afbreekbaarheid) volgens de OCDE 302B methode.
Gebruiksadvies
Spuit rijkelijk over de gehele motorfiets met gebruik van de “brede straal” stand op het pistool.
Laat een paar minuten inwerken.
Spoel af met water, straal, of stoomdruk
Voor zeer vuile delen, herhaal de handeling met de stand “gerichte straal” op het pistool en wrijf met een spons of een vod.
Gebruik een zachte doek om een perfecte afwerking te verkrijgen.

2-9-2021 13:20

Wat is het verschil

Bij BMS is een onderhoudsbeurt een onderhoudsbeurt en onderhoud betekend.: maatregelen om de functionele kwaliteit in stand te houden of te herstellen en dus de levensduur van een (object) onderdeel te realiseren c.q. te verlengen.

Ooglijk controle is niet aanraking c.q. contact. Wij van BMS hebben contact met het product.

Een onderhoudsbeurt, kortweg beurt, bij voertuigen is een controle op gebreken, tegelijk met een (preventieve) vervanging van onderdelen en vloeistoffen (olie). De goede werking dus gangbaar maken betekend bij kijken dat je niet verder gaat dan kijken.

Om veilig en betaalbaar te blijven rijden heeft een voertuig zo nu en dan een onderhoudsbeurt nodig.

In vaktermen wordt dit de grote of kleine beurt genoemd. Een grote beurt of kleine beurt wordt bij U dealer zijn/haar eigen regels en aanduidingen bekent gemaakt. Zo ook bij BMS een vaste regel voor informatie.

Advies is ook het door jouw dealer gegeven onderhoudsboekje. Daarin worden ook de onderhoudsbeurten bijgehouden en door jouw garage afgestempeld.

Steeds vaker is het onderhoud opgeslagen in het digitaal systeem. Voor waarde behoud van je voertuig is het belangrijk dat het onderhoud hierin bijgeschreven wordt.

De werkdruk op de monteur wordt steeds hoger waardoor de echte onderhoudsbeurt eigenlijk meer op factuur aangegeven wordt en verrichte punten niet vermeld meer worden zodat controle op punten niet te betwisten zijn.

Bij BMS krijgt u altijd een volledige lijst die door een mede vakman te controleren zijn, wij zeggen dan ook “jij als klant moet voelen dat je voertuig voor een beurt is weggeweest.

BMS bv

18-07-2021 13:11

Men denkt in vele gevallen dat de rechter gelijk heeft, maar indien jij akkoord gaat met de voorwaarden van een webwinkel waarvan er zelfs bij elk product de juiste informatie staat kun je het vergeten bij de rechter.  Hieronder en aangegeven onderstreept zoals het is. WELK DE ONDERNEMER AANGAAT NAAR DE CONSUMENT TOE.

Mag je annuleringskosten in rekening brengen? 31 AUGUSTUS 2016 DOOR CHARLOTTE MEINDERSMA

Als je producten of diensten verkoopt, wil je eigenlijk zeker zijn dat de deal gesloten hebt en dat je het geld mag houden. Je baalt als een tierelier wanneer iemand de opdracht wil annuleren én dan ook nog eens geld terug wil. Maar jouw rechten als ondernemer om dat geld te houden zijn beperkt. Is jouw klant een bedrijf, dan mag je heel veel met ze afspreken. Ga je gang maar. Als jouw klanten vooral consumenten zijn, ligt dat anders. Ik leg het je uit.

Laatste update: 26 mei 2020 Webwinkels, Webwinkels hebben een bijzondere positie. Voor hen is er een soort annuleringsregeling in de wet opgenomen. Voorheen noemde we dat het herroepingsrecht of recht van retour en tegenwoordig heet dit het recht van ontbinding. Dat is in feite een vorm van annuleren. De wet schrijft voor dat de consument dit kosteloos mag doen binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgaaf van reden. Nog voor de consument het product ontvangen heeft mag dus ook. Er mogen geen ‘administratiekosten’ in rekening gebracht worden. Mits duidelijk vermeld op de website en in de voorwaarden, mag de webwinkel wel de consument op laten draaien voor de kosten van de retourzending.

Blijkt het product beschadigd retour gekomen te zijn, door de schuld van de consument, dan hoeft de website de waardevermindering niet terug te betalen. Zo werkt dat in het kort bij websitebestellingen. Lees meer over het ontbindingsrecht voor webwinkels De algemene regel Er is natuurlijk ook een algemene regel over annuleringskosten die voor alle andere dienstverleners en verkopers geldt. De basis is dat je geen geld mag vragen wanneer de consument de overeenkomst beëindigd (annuleert). Maar: je mag wel een redelijke vergoeding vragen voor geleden verlies en gederfde winst. Overeenkomst van Opdracht Is er sprake van een overeenkomst van opdracht, waarbij dus alleen een dienst verleend wordt, dan mag een consument die ten alle tijde opzeggen (annuleren, zo je wilt) én er mag geen schadevergoeding gevraagd worden. Uiteraard moeten wel gemaakte kosten vergoed worden en moet er een redelijk loon betaald worden. Soms is dat zelfs het volledig loon. Daarover lees je meer in het e-book ‘Beëindigen van de overeenkomst van opdracht ‘Nog niet gemaakte kosten. Je mag nooit de nog niet gemaakte kosten in rekening brengen.

Materialen die je nog niet ingekocht hebt, producten die je nog niet besteld hebt, arbeidskrachten die je nog niet ingeschakeld hebt, et cetera. Vooral als je nog anderen in gaat zetten voor de werkzaamheden, probeer dan met die personen, als ze geen werknemers zijn, af te spreken dat je tot een relatief laat stadium nog mag zeggen dat je ze toch niet in zal zetten. Die kosten mag je namelijk niet doorbereken. Net zoals horeca nooit de drank kan doorberekenen. Het is immers de drank die ze anders ook verkopen en die gewoon in dichte verpakkingen zit. Alleen als er heel laat pas geannuleerd wordt en versproducten al zijn ingekocht, mogen de kosten voor die versproducten (niet voor de bereiding daarvan) worden doorberekend. Die waren immers speciaal voor die partij ingekocht en kunnen dus niet alsnog aan anderen verkocht worden.

Annuleringskosten zijn niet bedoeld om meer geld te verdienen dan als je de dienst of het product wel geleverd zou hebben. Daarom mogen nog niet gemaakte kosten in elk geval niet doorberekend worden in de annuleringskosten. Let hier ook op bij het bepalen van een annuleringsregeling in de algemene voorwaarden. Gemaakte kosten moeten dus wel vergoed worden door de consument. Anders lijd jij als ondernemer ook nog eens verlies. Dat verlies hoef je niet te lijden. Gederfde winst Je mag ook gederfde winst in rekening brengen. Dat is in feite je marge. Van het geoffreerde bedrag trek je in elk geval alle (nog niet gemaakte) inkoopkosten af. Bij diensten is natuurlijk lastig dat je eigenlijk zou moeten zien dat arbeid ook geld kost en in die zin niet direct zorgt voor je winst. Als er geannuleerd wordt, kun je vaak in die tijd ook nog wel wat ander werk verrichten dat nodig is voor je onderneming of je kunt een andere opdracht aannemen of zoiets. Je kunt daarom niet zomaar je uurtarief doorberekenen voor de uren die je anders zou hebben gemaakt voor het uitvoeren van de opdracht. Alleen het deel van het bedrag dat werkelijk je winst zou zijn, dat mag je doorberekenen. Lastig, ja. Begin van uitvoering van de werkzaamheden Volgens de rechtspraak moet er wel al sprake zijn geweest van een begin van uitvoering van de werkzaamheden. Het opmeten van de maten van een keuken, voor deze besteld wordt. Het invullen van een bestelformulier voor het bankstel door de verkoper. De voorbespreking van de bruiloft (nadat akkoord is gegaan met de offerte, uiteraard) Annuleringskosten zeggen iets over jouw winst Je kunt het dus zo zien, dat de annuleringskosten die je rekent, wat zeggen over de winst die je maakt. Je winst kan nooit 100% zijn, dus kun je ook nooit 100% annuleringskosten in rekening brengen. Wat zijn redelijke annuleringskosten? In algemene voorwaarden wil je graag alvast een percentage opnemen aan annuleringskosten. Maar ja, annuleringskosten zijn afhankelijk van geleden verlies (gemaakte kosten) en gederfde winst (marge). Wat is dan redelijk? In de rechtspraak zien we dat je dit moet onderbouwen en over het algemeen de bedingen met 30% kosten er goed van afkomen, omdat de winst toch vaak wel deze 30% (of meer) bedraagt. Je kunt er eventueel voor kiezen om het percentage op te bouwen. Hoe dichter bij de uitvoerdatum, hoe groter de kans dat je al voorbereidend werk hebt gedaan of iets hebt in moeten kopen.

Annuleringsregeling in algemene voorwaarden Het is verstandig een annuleringsregeling in de algemene voorwaarden op te nemen. Anders kan het lastig zijn je gemaakte kosten (en gederfde winst) te verhalen. Je zou in meer algemene zin op kunnen nemen dat de annuleringskosten gelijk zijn aan de gemaakte kosten plus de gederfde winst, maar dat kan een discussie opleveren. Een percentage geeft beide partijen meer zekerheid. Zorg alleen wel dat je het percentage laag genoeg houdt, zodat het ook door een rechterlijke toets heen kan komen. Ga dus goed na welke voorbereidende werkzaamheden je al doet en welke kosten je al maakt voor je de dienst of goederen levert en probeer dat te vertalen naar een gemiddeld percentage. Een goede offerte helpt! Om zoveel mogelijk discussie te voorkomen, is het belangrijk een goede offerte te hebben. Daarin vermeld je duidelijk welke werkzaamheden je verricht. Daarin kun je ook een uurtarief noemen voor eventuele extra werkzaamheden. Niet alleen verstandig voor de annuleringskosten dus, maar (juist) ook om discussies op een later moment te voorkomen over wat je levert en voor welk bedrag dan. Dat kun je natuurlijk heel precies uitsplitsen. Handig voor om je annuleringskosten te kunnen onderbouwen, maar nadelig voor eventuele onderhandelingen over de prijs, want dan wordt er op elke regel wat afgedongen. Het is een misverstand dat je bij het gebruik van een totaalbedrag nooit annuleringskosten in rekening zou mogen brengen. Natuurlijk is het lastiger om aan te tonen welke kosten je precies al gemaakt hebt en welke werkzaamheden je al verricht hebt en hoeveel die waard zijn. Houd daar dus wel voor jezelf een goede administratie van bij. –

10-07-2021: FulBat accu’s

Er mag wel eens een complimentje geschreven worden omtrent dit bedrijf in Purmerend.

Meer dan 70 jaar kennis en kwaliteit.  R&P Batterijen B.V. is al jaren een gewaardeerde accu-leverancier in Purmerend – Volendam – Edam – Hoorn en omgeving.  Hun leveren accu’s in alle soorten en maten voor alle merken voer- vaar en werktuigen. Dus ook bij ons te bestellen. Indien op voorraad dezelfde dag in huis.
Vestiging.
November 2019 hebben hun een nieuwe vestiging geopend op de Baanstee Noord Te Purmerend
Deze vestiging is toegankelijk voor zowel particulieren als bedrijven.

Een breed aanbod van accu’s. 
R&P batterijen B.V. levert alle soorten accu’s, motorfietsbatterijen, deepcycle batterijen, tractiebatterijen, en laadapparatuur voor allerlei doeleinden. Onze doelgroepen zijn particulieren, bedrijven, gemeentes, brandweer, politie, ziekenhuizen en andere instellingen.
R&P batterijen B.V. staat voor professioneel technisch advies, een vlotte levering en producten van topkwaliteit uit eigen import.
Startmotoren – dynamo’s – onderdelen en toebehoren:
Naast accu’s – acculaders en toebehoren verkopen wij ook startmotoren, dynamo’s en onderdelen van startmotoren en dynamo’s.
Spanningsregelaar, vrijloop poelies, diodeplaten, rotors, stators etc.
Diverse merken leverbaar, Bosch, Valeo, Magneti marelli, Prestolite, Mahle en nog veel meer.
R&P Batterijen b.v. beschikt over meer dan 250.000 units startmotor en dynamo’s.
Heeft u vragen?
U bent van harte welkom in Purmerend de Baanstee Noord Visserijweg 28 – 16 nog geen 1.5 km van Edam / Volendam.

 

24-6-2021: na hopelijk laatste operatie die op dit moment mij nog even tegenzit om op de zaak dagelijks aanwezig te zijn kunnen bestellingen iets uitlopen. Maar zodra u bericht krijgt heeft u bestelling op dat moment mijn aandacht en zal de verzending direct worden uitgevoerd.

1-6-2021: Creco bv Purmerend stopt er mee.

Ruim 25 jaar hebben wij dagelijks zakengedaan met Creco helaas voor ons heeft Creco bv alle scooter en brommer onderdelen overgedaan aan PePeParts wat betekend dat ruim 30.000 artikelen in ons bestand aangepast moet worden en dat is niet 123 gedaan. Tevens door aanpassing zoals van coderingen van artikelen van Creco naar PPP betekend ook dat prijzen, aantallen en informatie anders zullen zijn. Wij behouden de recht om deze elk uur elke dag de gegevens aanpassen mits u mij voor bent met bestellen.

4-6-2021: alles is naar wens verlopen herstel gaat wat moeizaam ook door de slechte conditie. Het voordeel is dat ik even lekker uitrust maar ook lekker bezig ben in de website. Ik probeer zoveel mogelijk in u gedachtegang in de webwinkel te werken.

18-5-2021: Wij gaan vandaag voor een nieuwe prothesen de linkerknie. Het herstel uit wetenschap de vorige keer zal 6weken kunnen deuren. Pff en dat is lang.

5-11-2020: Er gaan geruchten rond dat ik geen verstand van onderdelen heb.  Aardig? Nee!  door de jaren heen zijn vele merken en types met model op een oudenvoet doorgegaan, maar zijn de onderdelen wel met de tijd ook meegegaan waardoor er toch verschillen zijn, echter is het helaas nog niet zo als bij de auto-onderdelen gekoppeld aan een framenummer en kenteken, dus is het onderdeel zonder goede vergelijking een probleem voor u als het toch blijkt dat u een verkeerde onderdeel van mij krijgt en dan zijn wij die klootzakken en dat zal niet mogen omdat onze service eerlijk is en betrouwbaar en zeker niet onze schuld dat u Kennis wat minder is. Wij vragen niet voor niets een vergelijkende onderdeel mee te nemen. Of dat u een fabriek nummer hebt. Dit nummer staat in vele gevallen aan de binnen kant van het onderdeel, dat helpt ook met zoeken op onze website. Wij willen niet dat u boos word, snapt u dat? Oké we zien u graag bij ons en evengoed goede vrienden. O ja! Gezien mijn gezondheid en deze corona is het bestellen via onze website het beste om snel binnen te wippen kijk vooral onze openingstijden die zijn nogal wisselend de laatste tijd

16-08-2020:

Wij hebben het volgende besloten om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn in de toekomst.
Onze collega’s richten zich veel meer op de verkoop van voertuigen en nemen een grotere showroom.
Wij kijken er anders tegenaan en zijn dan ook nergens meer dealer van met verplichtingen. Ons gaat het om de onderdelen en onze webwinkel die mogelijk in de toekomst de winkel verband.
Ruim 1200 vierkante meter wordt gebruikt voor de stellingen met nieuwe en gebruikte onderdelen.
>>>link  link onze werkplaats