Diverse 2024-04-11T05:02:03+00:00

11-4-2024.

Helaas moeten straks door loonsverhoging de producten omhoog om de kosten te dekken als verzenkosten/ transportkosten/ gereedschappen/ kantoorproducten/ Verzekeringen/ Electra/ gemeentebelasting/ ontroerend goed/  zelf kantinekosten als koffie- water. afwasmiddel. vuilmiszakken. afval. huur containers. enz. het gaat maar door waar een ander van denk dat is jou risico als ondernemer. Ja en die gaan wij dan ook dekken en uitsluitend gaat de klant het uiteindelijk betalen.

 

21-12-2023.

Mensen zoeken op google naar een product, is ook niets mis mee, maar hier schuilt een probleem.

Foto’s   van website zijn vaak veroudert omdat die er een jaar zichtbaar zijn of langer. Nu worden er klachten behandelt omdat volgens de Google het onderdeel er nog is, maar volgens onze website BMSPARTS dus niet meer, dit begrijpen de mensen niet en noemen je dan de boel oplicht/ kl..bedrijf bent. Zeker Onterecht dus.

De klant moet dan maar via de foto op Google naar de bestaande website www.bmsparts.nl  om daar pas te informeren.

28-1-2023.

opmerkelijk dat klanten een ervaren monteur gaat vertellen dat die verkeerd te werkt omdat het op Google anders staat vermeld. Na weet je sleutel dan zelf en val mij er niet mee lastig.

 

5-10-2023.

wij vragen om stagelopers in stand te houden gratis donatie door middel van oude accu’s/ koper/ startmotoren/ oud ijzer. alvast bedankt hier voor.

3-8-2023

wetgeving terug sturen zonder reden van opgaven. zie hier de gevolgen ervan. kloten wet, slaat nergens op, vandaar dat wij hoe dan ook onze voorwaarde hebben.

Link    achterlicht retour

 

 

 

Uitproductie:

Vele onderdelen worden niet meer gemaakt, dus uitproductie dat betekend dat het schaars wordt en daar maken wij gebruik van om de onderdelen richting ooit de nieuw prijs te zetten, het is helaas niet anders maar handel is handel. prijzen zijn door ons vast gezet en niet over te discussiëren.

Wat is het verschil

Bij BMS is een onderhoudsbeurt een onderhoudsbeurt en onderhoud betekend.: maatregelen om de functionele kwaliteit in stand te houden of te herstellen en dus de levensduur van een (object) onderdeel te realiseren c.q. te verlengen.
Ooglijk controle betekend niet aanraking c.q contact. Wij van BMS hebben wel contact met het product.
Een onderhoudsbeurt, kortweg beurt, bij voertuigen is een controle op gebreken, tegelijk met een (preventieve) vervanging van onderdelen en vloeistoffen (olie). De goede werking dus gangbaar maken betekend bij kijken dat je niet verder gaat dan kijken.
Om veilig en betaalbaar te blijven rijden heeft een voertuig zo nu en dan een onderhoudsbeurt nodig. uitleg: In vaktermen wordt dit de grote of kleine beurt genoemd. Een grote beurt of kleine beurt wordt bij U dealer zijn/haar eigen regels en aanduidingen bekent gemaakt. Zo ook bij BMS een vaste regel voor informatie. bij BMS zijn scooter de kleine beurt en groten beurt verandert naar BEURT
Advies is ook het door jouw dealer gegeven onderhoudsboekje. Daarin worden ook de onderhoudsbeurten bijgehouden en door jouw garage afgestempeld. bij BMS is er wel een boekje, maar de facturen is voor ons meer het belang van controle.
Steeds vaker wordt het onderhoud opgeslagen in de digitaal systeem. Voor de waarde en behoud van je voertuig is het belangrijk dat het onderhoud hierin bijgeschreven wordt en facturen behouden wordt voor elke overleg.
Jammer van grote bedrijven waar de werkdruk op de monteur steeds hoger wordt waardoor de echte onderhoudsbeurt eigenlijk meer op factuur aangegeven word en verrichte punten niet vermeld meer worden zodat controle op punten niet te betwisten zijn.
Bij BMS krijgt u altijd een volledige lijst die door een mede vakman te controleren zijn, wij zeggen dan ook “jij als klant moet voelen dat je voertuig voor een beurt is weg geweest.
BMS bv

 

Stageplaats:

1 of 2 dagen in de week of op een zaterdag?

Wil jij in de brommer/ scooter techniek?  Zoek je een stageplek? Wat is je mogelijkheid.
Wij gaan eind van het jaar verbouwen (o.v.b) zodat er ruimte komt voor demontage afdeling en niet eerder.
Onze ervaring is dat als je zelf ontdekt hoe het vakmanschap als monteur werkt, dat je iets ervan leert.  Wat leer je vraag jij je dan af. Ik probeer het op rij te zetten.
Wij krijgen scooters en motorfietsen binnen waarvan de historie onbekend is, dus wij weten ook niet waarom het voertuig is aangeboden voor de sloop- demontage.  Bij ons gaat er eerst administratie aan vooraf.
Voorbereiding aanvang  

  • Controle werkformulier: kenteken. Framenummer. Uitgeschreven RDW. Aantal contactsleutels. Kilometerstand. Motorblok typenummer.
  • Indien redelijke schermdelen deze is schoon maken dus zoveel mogelijk het vuil verwijderen en als het mogelijk is de poetsdoek er even over.
  • Goed vastzetten op de brug: door middel van 2 stuurbanden of hefbrugbok. Afzuig uitlaatslang bevestigen.
  • Controleer accu. Benzine. Controleer alle elektra punten op werking zoals RAW (richtingaanwijzers) remlicht, koplamp, benzinemeter, claxon, startmotor, Jiffyschakelaar. Kilometerteller verlichting enz.
  •  Start de motor. Indien niet aanslaan de oorzaak zoeken waarom niet.  Doorgaan tot die wel start dan de spanningsmeter testen (accu laat vermogen). Indien niet starten nazien op vonk. Bobine, cdi, aanvoer brandstof.
  • Demontage schermdelen. Netjes zonder te hakken en te breken. Voorwiel vrij zetten en kilometerteller controleren op werking.
  • Motorblok; demontage Kickstarter deksel variateur koppeling ontsteking. Koelkappen, Nazien op krukasspelling. Cilinder?
  • Demontage geheel; uitlaat, achterwiel, luchtfilter, carburateur, achterwiel, motorblok, achterlicht koplamp, stuur Kabelboom. Benzinetank enz.
  • Onderdelen vetvrij maken en de onderdelen duidelijk links en rechts vermelden op labels.
  • Indien gehelen demontage dus recycling; koper. Plastic.  Olie. Banden. Glas. ijzer. Koper. Spoelen. Aluminium.

Je ziet dat al deze punten bij je vakopleiding behoren en weinig onze aandacht nodig heeft. Jij leert driekeer zo snel met gereedschap om te gaan, diagnoses te stellen, geduld op te bouwen, en veilig te werken op je werkplek. (Er zijn al vele je vooraf gegaan waardoor wij kunnen zeggen het werkt).
Tijdens je werk is het wel verboden je telefoon op zak te hebben en niet te roken binnen het bedrijf. Je juiste werkkleding (eigen) en werkschoenen, werktijden is van 8 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 17 uur. Of aangepast door schoolregels. Wat zeker niet vergeten mag worden is dat er geen vriendjes op visite komen en het geen speelplaats is / mag zijn, telefoon gescheiden houden. Ook moeten wij hierbij vermelden dat er camera’s aanwezig zijn (voor alle veiligheid).
de opzet is dat de onderdelen op de website komen. Schoon netjes en goed bevonden zijn. Dat schermdelen die voor de gescheiden afval ontdaan moeten zijn van alle ijzer en banden en aluminium glas. Koper draden (recycling).
Is het een uitdaging zorg dat je de eerste bent je kunt ook even proefdraaien. Stageplek is niet voor een week of een maand. Wil je op zaterdag werken en een dag door de week is bespreekbaar, maar alleen voor gemotiveerde mensen man/ vrouw/ leeftijd kleur maakt niet uit alleen je dient zich wel aan te passen aan mijn/ onze normen en waarden.

Op dit moment door gezondheid problemen lopen onze geplande verbouwing uit de hand, Maar wil je helpen ben je welkom. we hebben een grote voorraad waar wij op dit moment niet doorheen komen. Heb je zelf een scooter/ brommer of motor is het door arbeid bespreekbaar te onderhouden.